Sisterhood (2019)

『シスターフッド』

Based in Tokyo, Director NISHIHARA Takashi maintains the feministic viewpoint and interviews young people living in modern times. He comprises this whole film by combining the fragments of young people’s lives with documentaries and narrative films.

His subjects are students, nude models, and musicians in bad situations. The pieces of their lives combine well with Nishihara’s personal thesis, namely the argument for changing the society we live in today, forming the basis of the film’s narratives.

Real actors, musicians, and models living in the era of ‘Me Too Movement’ present their own prospects for the modern society, each playing fictional variations and talking about topics such as sex politics, family pressure, comfort at work, and the appearance of modern youth.

東京で暮らす私たち。ドキュメンタリー映画監督の池田(岩瀬亮)は、フェミニズムに関するドキュメンタリーの公開に向け、取材を受ける日々を送っている。池田はある日、パートナーのユカ(秋月三佳)に、体調の悪い母親の介護をするため、彼女が暮らすカナダに移住すると告げられる。

ヌードモデルの兎丸(兎丸愛美)は、淳太(戸塚純貴)との関係について悩んでいる友人の大学生・美帆(遠藤新菜)に誘われて、池田の資料映像用のインタビュー取材に応じ、自らの家庭環境やヌードモデルになった経緯を率直に答えていく。独立レーベルで活動を続けている歌手のBOMI(BOMI)がインタビューで語る、“幸せとは”に触発される池田。

それぞれの人間関係が交錯しながら、人生の大切な決断を下していく。

24th Busan International Film Festival, A Window on Asian Cinema

23rd Tallinn Black Nights Film Festival, Rebels with a Cause

第24回釜山国際映画祭 アジア映画の窓部門

第23回タリンブラックナイト映画祭 アウトオブコンペティション部門

sister_65.png
sisterhood_sub3.png
sisterhood_sub4.png
Previous
Previous

One Hundred Years and Hope (2022)

Next
Next

Living in Deafblindness (2017)